Form och funktion.

Din logotyp är en investering och den viktigaste byggstenen i din marknadsföring. Den kommunicerar själen i ditt företag eller för ditt varumärke. När vi skapar en logotyp lägger vi stor vikt vid att den ska förmedla rätt känsla. Därför vill vi lära oss så mycket som möjligt om er för att göra det på bästa sätt.

Hos etablerade företag är det vanligt att logotypen inte längre återspeglar företagets nuläge. Man kan ha växt, utvecklats i en annan riktning eller kanske gjort en generationsväxling och vill förnya sig. När vi gör en redesign ser vi på helheten för att bevara och förädla på bästa sätt.

En logo ska inte bara vara snygg, den ska fungera. I stort och smått och i alla sammanhang – från profilbild på facebook till kapellet på lastbilen.

Grafisk profil

För att se lika bra ut i alla sammanhang är en lättanvänd grafisk profilmanual ett bra verktyg på vägen. Exempel på vad den kan innehålla är:

  • Färger – CMYK, RGB, PMS
  • Typsnitt
  • Dekorelement
  • Bildmanér
  • Logoanvändning
  • Annonsexempel
  • Malldokument
  • Profilkläder
  • Bildekor
  • Skyltning

Profilen ska vara lätt för alla att förstå och använda. För att det ska vara smidigt att följa och använda sin grafiska profil gör vi ofta en ”miniprofil” som innehåller det viktigaste på en sida. Lätt att skicka med vid beställning av profilprodukter eller annat.